Animal City heeft een gloednieuwe uitstraling! Door deze volledige rebrand kan deze lokale dierenwinkel zich makkelijker aansluiten bij het nieuwe tijdperk en vangt het sneller de aandacht van voorbijgangers en toeristen.
De uitdaging
Animal City is al sinds 2011 dé dierenspeciaalzaak van Schouwen Duiveland. Ze zijn gevestigd in Renesse en zijn in de zomer 7 dagen per week geopend. Omdat het merk voor het eerst is opgericht in 2011 was er behoefte voor een rebrand. Het merk wilde meer aansluiten bij het moderne tijdperk.
Ravvi heeft deze uitdaging aangenomen en we zijn na het maken van een doordachte strategie direct begonnen.
Wat hebben we gedaan?
- Merkstrategie & Digitale strategie
- Onderzoek en Ontdekking
- Bepaling van waardepositie
- Huisstijl
- Webdesign (Lancering staat gepland begin 2022)
“Na 10 jaar dezelfde huisstijl te hebben benut was het tijd voor verandering.
Na duidelijke afspraken te hebben gemaakt en onze wensen kenbaar te hebben gemaakt, heeft Ricardo met zijn team een nieuwe huisstijl gecreëerd.
Deze stijl wordt ook doorgevoerd naar onze website die ook wordt toevertrouwd aan Ravvi.
Wij verwachten door deze verandering dat wij goed zullen worden gevonden, zowel offline als online.”
Wijnand van Klink
Eigenaar Animal City
De uitkomst
Deze rebrand stelt Animal City in staat om op te vallen tussen de grotere supermarktketens die dierenproducten aanbieden. Dit omdat duidelijk wordt gemaakt dat Animal City als dierenspeciaalzaak handelt vanuit passie en liefde voor dieren. Het nieuwe ontwerp valt meer op voor voorbijgangers en blijft ook langer hangen in gedachte. Door deze rebrand kan Animal City makkelijker overstappen naar digitalisering. De doelstelling voor 2022 is dan ook het inrichten van een digitaal verkoopkanaal.
Meer weten over dit project?
Bel of mail met Marvin, hij vertelt je graag alles over deze case.